13 Nisan 2014 Pazar

Nazan Bekiroğlu-Lâ: Sonsuzluk Hecesi Bitti...



Sayfa Sayısı: 384
Baskı Yılı: 2014
Dili: Türkçe
Yayınevi: Timaş Basım

Bir gün Sabâ Melikesi Belkıs’tan, Âdem’le Havva’nın hikâyesini anlamanın bütün bir insanlığın da hikâyesini anlamak manasına geldiğini öğrendim. İnsanın bütün halleri Âdem’de gizliydi ve bütün macera onun hikâyesinde özetlenmişti. 

Bu cümleyi yıllarca içimde gezdirdim de bir türlü kalemi elime alamadım, anlatmaya kalkışamadım 

Ne zaman ki, kalmak için değil uğrayıp geçmek için kadem bastığımız, kök attığımız değil kısa bir gölge saldığımız şu dünyada bir cennet sürgünüyle yazgılandığımı anladım ve Kelimeler Kitabı-çift isimler sahifesinde, Âdem’le Havva’nın yanına bir de Habil’le Kabil’i ekledim. O zaman anladım anlatma zamanının geldiğini. 
Hikâyenin ismi düştü dilime bir gece: LÂ. İLLÂ, dedim. 
Bir ömür boyu aradığım hece harfinin LÂ olduğunu bildim.



Uzun zamandır okuldaki öğretmen arkadaşlarımın mutlaka okumalısın dediği kitaplardandı.

Kırtasiyeye gidip görünce almamak olmaz dedim ve alır almaz da okumaya başladım.

Dili ilk başta ağır gelmedi desem yalan olur.
Yazarın Nar Ağacı kitabı da var elimde ama henüz okumadım.

Yazarın sürekli devrik cümle kullanması beni ilk başta yordu açıkcası.
Ama okudukça ve kitap ilerledikçe bu hoşuma bile gitmeye başladı.

"Nefes hayatın ruhu. Makamın kopuş yeri. Âlemlerin Rabbi bu toprak bedene, nefesinden nefha, suretinden suret, ruhundan ruh verdi. Ona, ruhumdan, dedi. Söze harfe, rakama sayıya sığmaz ilişki. Böyle bir gramer kime nasip olmuş ki? Şimdi Yaratan’la yaratılan arasında bir nefes ilişkisi. Yaratan yarattığına şu şahdamarı kadar yakınsa, yaratılan da Yaratan’ına bir nefes kadar yakındı. Çamurdu bedeninin özü ama alnında bir halifelik mührü, ruhunda O’nun ruhundan vardı."

En çok beğendiğim bölüm de buydu kitapta.
Kitabı okuduktan sonra daha bir anlam kazandı hayat ve insan olmak benim için.

Okurken gerçekten keyif aldım.
En kısa zamanda Nar Ağacı kitabına başlamayı düşünüyorum.

Eğer siz de hala okumadıysanız mutlaka okuma listenize eklemelisiniz.


3 yorum:

  1. Nazan Bekiroğlu ilk başlarda ağır gelir ama alışınca da bırakılmaz :) Nar ağacını da Lâ'yı da okudum ikisi de muhteşem kitaplar

    YanıtlaSil
  2. çok merak ettiğim bir kitap bu, alınacaklar listemde

    YanıtlaSil
  3. Benim de listem'in ilk başında, Nazan Bekiroğlu'nun kalemiyle tanışmayı çok istiyorum.Hele ki yorumunuzdan sonra :))

    YanıtlaSil