16 Nisan 2014 Çarşamba

Kitap Tanıtımı : Şükrü Uyar-Her Aşk Yalnızlıktır



İnsanoğlunun var oluşundan bu yana aşk da her daim var olmuştur. 

Her insan aşka ihtiyaç duymuş, ancak kimisi aşkı bulabilmiş, kimisi de 

aşkın ne olduğunu dahi bilemeden yaşamış gitmiştir. Kimi de aşkı 

yaşamasına rağmen bir türlü bunu sonsuza dek sürdürememiş, bir 

şekilde aşk bitmiş ve sonunda yalnız kalmıştır. Aslında her aşk

 bitmeye mahkûmdur. Çünkü aşk kavuşmaları sevmez. Sevgiliye 

kavuştuğunuz anda aşkta çatlaklar başlar. Aşk nihayetinde zamana

 yenilir ve biter. Yerini ya bir başka aşka bırakır ya da geride bir iz

 dahi bırakmadan her şeyini alıp gider ve bir daha uğramamak üzere

 çıkar hayatımızdan… "Her Aşk Yalnızlıktır" kitabı Aşka Dair ve 

Hayata Dair diye iki bölümden oluşmaktadır. Aşka ve hayata dair

 birçok konuyu bu kitapta bulabileceksiniz.


Zordur gideni durdurmak, onu caydırmak, inadını kırmak, ikna etmek 

zordur. Gitmek istiyorsa durduramazsın onu, hiçbir söz tutmaz 

yanında, hiçbir güzel anı onu ikna edemez. Bunları bilirsin aslında, o 

da bilir. Bu yüzden habersiz gitmiştir senden. Sorular sormayasın diye 

gitmiştir; onu vazgeçirmeyesin diye gitmiştir ve seni bir ömür bir 

bilinmezle yaşamaya mahkûm etmiştir. Hiçbir zaman öğrenemedin niçin 

gittiğini ve öğrenemeyeceksin de… Çünkü karanlıkta gitmiştir ve tüm 

cevaplar o karanlıkta kalmıştır. Şahit yoktur, delil bırakmamıştır

 geride. O yüzden bir muamma olarak kalacaktır içinde; öylece 

çözümsüz ve öylece seni yıpratan, eriten…/HER AŞK YALNIZLIKTIR


Her ayrılık aslında bir ölümdür. Ayrılık da ölümdür kendince, hatta 

daha beterdir. Her ikisinde de sevdiğini yitirmişsindir. Daha bir gün

 önce, bir saat önce hatta bir dakika önce yanında olan, seninle 

konuşan sevdiğin artık aydınlığı olmayan bir karanlığa doğru 

sürüklenmiştir. Sessizce gitmiştir senden. İkisinin de bir bahanesi 

vardır kendince haklı ve mantıklı gördükleri./HER AŞK YALNIZLIKTIR


Soğuklarda kaldım kaç kez dondu yüreğim. Kaç kez çözüldüm baharlarda. Eridim çağladım sularda. Kendimi topladım kaç sabah kaldırımlarda. Kimselerin beni tanımadığı tenhalarda dilendim unutarak gururumu.
Bir göz odada tutunmaya çalıştım hayata.
Halden hallere düştüm. Ben bile inanamadım aynadaki halime. Her gün bir başka bedende yaşar oldum. Ve her gece bir başka bedende öldüm. Dibine vurmuştum artık. Kimliksiz topraklarda yitik bir yolcuydum artık. /HER AŞK YALNIZLIKTIR


Sahi aşk neydi?
Sevgi dedikleri gerçekte var mıydı?
Seven sevilenin kölesi miydi hep?
İnsan güvenemeyecek miydi sevdiğine?
Ya verilmiş sözler… Böyle çabuk mu unutulurdu?
Kalan hep seven mi olacaktı? Giden bir gün hesap vermeyecek miydi kalana? /HER AŞK YALNIZLIKTIR

Yorumu çok yakında blogda :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder