26 Nisan 2014 Cumartesi

Claire Messud-Üç Oda Bir Yalnızlık Bitti..


Sayfa Sayısı: 384
Baskı Yılı: 2014
Dili: Türkçe
Yayınevi: Martı Yayınları

Hayatı boyunca başarılı bir sanatçı ve anne olmanın hayalini kuran Nora amaçlarını gerçekleştirmek yerine "Üst Kattaki Kadın" ve güvenilir bir insan olarak yaşamına devam etmiş bir ilkokul öğretmenidir, fakat yeni öğrencisi Reza ile onun ebeveynlerini tanıdığı andan itibaren kendini, inançlarını ve benliğini sorgulatan bir varoluş karmaşasının içinde bulur.

Claire Messudun içtenlikle ve yürek yakan bir üslupla kaleme aldığı Üç Oda Bir Yalnızlıkta kendinden öte bir dünyaya dahil olmayı arzulayan yalnız bir kadının sürükleyici itiraflarına şahit olacaksınız.

"Edebi anlatımın zekice işlendiği bu roman baştan sona nefes kesen bir okumayı garanti ediyor."
USA Today-

"Sayfalarından tutkunun ve sanatın fışkırdığı bu roman, otantik bir hayatı kucaklamanın heyecanını ve duygu yoğunluğunu gözler önüne seriyor."
-Booklist-

"Pek çok mecra tarafından yılın kitabı seçilen The Emperor?s Children?ın yazarından ustaca işlenmiş bir roman daha."
-The New York Times-

"Büyüleyici ve kusursuz bir anlatım... Messud’un geniş bir tasvir ve hayal gücü var."
-San Francisco Chronicle-

bu aralar aynı tarz kitaplar okuyorum hep.

Tam yeni kitap arayışına girmiştim kitaplığın önünde ne okusam diye dikilirken kapağı ile dikkatimi çeken bu kitabı aldım elime iyiki de almışım.

Uzun zaman sonra Edebiyat yönü daha ağır basan bir kitap okudum.

Nora’dan nefret ettim hatta Nora’yı boğmak geldi içimden.

Belki de kitabı özel kılan bir diğer nokta da buydu.

Her kitapta beğeneceğimiz, bayılacağımız bir karakter varken bu kitapta sinir olacağınız, boğmak isteyeceğiniz bir alışılmamış karakter var daha ne.

Yazar olayları, karakterleri, duyguları o kadar güzel anlatmış ki sanki okumuyor da gözlemci olarak izliyormuşsunuz gibi hissediyorsunuz.

Yazarın diline bayıldım.

Seçtiği her kelime sizi şaşırtmaya yetiyor.

Kısaca siz de bu aralar okumaya gerçekten değer bir şeyler arıyorsanız okuma listenize kesinlikle ama kesinlikle eklemeniz gereken kitaplardan.


2 yorum:

  1. YORUMUNUZA BAKILIRSA GERÇEKTEN İLGİ ÇEKİCİ BİR KİTAP,OKUMA LİSTEME ALDIM.TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil