22 Temmuz 2012 Pazar

İskender - Elif Şafak

Şu hayatta insan en çok sevdiklerini acıtır… En derin yaralar ailede açılır, kabuk tutsa bile kanar hikâye, içten içe… Aşkı aramadan evvel, düşün bir, ya benden nasıl bir âşık olur? İnsanın sevdası karakterinin yansımasıdır. Sen kavgacı isen, ha bire öfkeli, aşkı da bir cenk gibi yaşarsın. Gönlü pak olanın sevgisi de saf olur.

Yazar:Elif Şafak
Sayfa Sayısı: 448
Baskı Yılı: 2011
Dili: Türkçe
Yayınevi:
Doğan Kitap

Arka Kapak


Aşkı aramadan evvel, düşün bir, ya benden nasıl bir âşık olur? İnsanın sevdası karakterinin yansımasıdır. Sen kavgacı isen, ha bire öfkeli, aşkı da bir cenk gibi yaşarsın. Gönlü pak olanın sevgisi de saf olur. Şu hayatta insan en çok sevdiklerini acıtır. En derin yaralar ailede açılır, kabuk tutsa bile kanar hikâye, içten içe... Attığımız her adım, yaptığımız her işte kendimizi yansıtırız. Budur çözülmesi gereken bilmece...

daha önce Elif Şafak'ın Aşk romanını okumuştum ve böylece tanışmıştım Elif Şafakla. doğal olarak çok beğenmiştim romanı. daha sonra okumak nasip olmadı hiç. bu kitabı da kardeşimde görünce aldım hemen abla oku mutlaka dedi, çok beğeneceksin. elimdeki kitapları bitirmeden başlamak istemedim.dün bitirdim sırf meraktan. kapağı zaten kitabın önüne geçmişti kitap ilk çıktığında.

kitabın dilinin akıcı olduğunu söylemeyemeceğim maalesef. gayet ağır ve dolambaçlı geldi bana. sonra karakterler. o kadar çok karakter var ki kitaba başlarken gözüm korktu. neyse ki başta soyağacı vermiş.

aile ilişkileri konu ediliyor kitapta.İngiltere'ye göçmüş Kürt-Türk bir ailenin yaşadıkları anlatılıyor. ana karakter de İskender tabi. kitaptaki esas olay namus -töre cinayetleri ama siz o kadar karakterle tanışıyorsunuz ki ne oluyor bu kimdi falan diyorsunuz :) ara ara da iskenderin mektupları var tabi ki . ama ben mektupları okurken yazı puntosundan dolayı rahatsız olmadım desem yalan olur.

bana Elif Şafak çok fazla Türk filmi izlemiş gibi geldi bu romanı yazarken. göç eden bir aile,
İngilterede yaşananlar falan ne bileyim hem sevdim hem sevmedim. Aşk kitabı ile kıyaslanmaz ama bundan sonra Elif Şafak okur muyum emin değilim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder