21 Mayıs 2014 Çarşamba

Frank McCourt-Angelanın Külleri - Hatıralar Bitti..


Sayfa Sayısı: 463
Baskı Yılı: 2008
Dili: Türkçe
Yayınevi: Epsilon Yayınları

Ekonomik kriz sırasında, Amerikaya yeni gelmiş bir göçmen ailesinin çocuğu olarak, Broklynde dünyaya gelen ve İrlandanın Limerick kentindeki yoksul mahallelerde büyüyen Frank McCourtun anıları böyle başlıyor. Frankın babası Malachy, genellikle çalışmadığı, çalıştığı zamanlar da aldığı parayı içkiye yatırdığı için, annesi Angelanın çocuklarını bakıp besleyecek parası yoktur. Ancak aynı Malachy, sorumsuz ve garip bir adam olmasına karşın, Frankin hikâye yazma yeteneğini ortaya çıkacaktır. Frank, babasının, İrlandayı kurtaran Cuchulain hakkında anlattığı hikâyelerle, annesine bebekler getiren, Yedinci Basamaktaki Meleğin hikâyesiyle beslenerek büyür. Belki de Frankin hayatta kalmasının nedenidir bu hikâye . Frank, paçavralar giyerek, Noel yemeği için domuz başı dilenerek, ateş yakmak için sokak kenaklarından kömür toplayarak, yoksulluğa, açlığa ve akrabalarıyla komşularının umursamaz zalimliğine katlanır. Katlandığı gibi, hakâyesini, yaşama sevinciyle dolu, olağanüstü bağışlayıcı ve etkili bir dille anlatmak için sağ kalır.Her sayfası, Frank McCourtun şaşırtıcı ve sevencen mizahı ile dolu olan ANGELANIN KÜLLERİ, bir klasiğin tüm belirtilerini veren muhteşem bir kitap. Why Should You Doubt Me (Benden Niye Kuşkulanasın ki?) isimli kitabın yazarı, Mary Breastedin dediği gibi, "Frank McCourtun kitabı çok dokunaklı, çünkü insanın yüreğini dağlayan hikayesi gerçek. Hiç kimse, hiçbir zaman yoksullukla çocukluğu böyle anlatmadı. Frank McCourtun hikaye yazmak için sağ kalması insanı hayrete düşürüyor. Böylesine bir pislik ve sefaletten, kusursuz bir başyapıt yaratabilmiş olması da az mucize değil"

Kitabı ilk okumaya başladığımda sıkılmadım desem yalan olur.

Kitabı yarım bırakma huyum olsa belki de yarım bırakırdım o kadar.

Ama iyi ki bırakmamışım çünkü neden okumadım diye sonradan eminim pişman olurdum.

Yazarın hayat hikayesini yazmadığını bilsem bu kadar da abartılmaz ki canım diye bile düşünürdüm ama onca yaşanılan ve başlarına gelenler insanın yüreğini burkuyor.


Kitap Frank’in Amerikaya gelmesiyle bitiyor ama merak uyandırıcı bir şekilde ve bu da ikinci kitabı okumam gerektiği anlamına geliyor.



4 yorum:

  1. bu kitabı güzeldi diğerine göre

    YanıtlaSil
  2. Ben bu kitabı yarıda bıraktım ne yazık ki. :/
    Bloğun çok güzel. Bana da gelirsen sevinirim.

    YanıtlaSil
  3. Yıllar önce okumuştum ve çok beğenmiştim.Tekrar okumayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil