26 Mart 2014 Çarşamba

Kitap Kardeşleri ile Blog Turları-Beynimdeki Yangın | Yorum


Unutmanın varlığı asla kanıtlanmamıştır. Tek bildiğimiz, bazı şeylerin 

istediğimiz zaman aklımıza gelmediğidir.

Friedrich Nietzsche


Sayfa Sayısı: 376
Baskı Yılı: 2014
Dili: Türkçe
Yayınevi: Yabancı

Dünyada nadir görülen ve tanı koymanın çok zor olduğu bir hastalıkla savaşan gazeteci Susannah Cahalan, Beynimdeki Yangında kendi öyküsünü kaleme alıyor. Delirmenin ve unutmanın yaşamında boşluklar oluşturduğu Cahalan, bu boşluğu doldurmak için okurlarla birlikte geçmişinin peşine düşüyor.

"Başlangıçta yalnızca karanlık ve sessizlik vardı.Gözlerim açık mı? Merhaba? Ağzımı mı oynatıyorum ya da bu soruyu yöneltecek biri mi var, emin olamıyorum. Hiçbir şey göremeyeceğim kadar karanlık. Gözlerimi kırpıyorum, bir kez daha kırpıyorum ve bir kez daha. Karın boşluğumda kötü bir şey olacağına dair bir his var. Biliyorum."






Beynimdeki Yangın; çabuk okunan, merak uyandıran, sürükleyici ve

 önemli bir kitap. 



Dr. Mehmet Öz



Gazeteci Susannah Cahalan kolundaki tahta kurusu ısırıklarından çok rahatsız olur ve bunu paranoya yapmaya başlar.

İşler ilk olarak tahta kurusu ısırıklarıyla başlar ama Susannah zamanla baş dönmeleri, mide bulantıları ve göz kararmaları da yaşamaya başlar ama başlarda çok önemsemez.

Hatta bunun nedeninin kullandığı doğum kontrol bandından olduğunu düşünür ve kadın doğum doktorunu arar.

Kadın doğum doktoru nöroloğa görünmesini ister Susannah’ın, bu arada sol kolunda uyuşma başlayan Susannah’ın test sonuçlarında hiçbir sorun çıkmaz.

Ta ki sevgilisi Stephen’ın kollarında nöbet geçirene kadar.


Kitabı ilk elime aldığımda gerçek bir hikaye olması kesinlikle benim için bir artı puandı elbette.

Kitabı okumaya Cuma günü başladım ve Pazar günü olmadan bitirdim o kadar sürükleyici ki elimden bırakamadım. 

Okurken bir çok yerde Susannah’a üzüldüğümü belirtmem lazım.

Açıkcası bu tarz kitaplar çok ilgimi çekmezdi ama yazar kitabı o kadar güzel hikayeleştirmiş ki okurken bir çok tıp terimi ile karşılaşsam da hiç sıkılmadım.

Yazar önsözünde belirttiği gibi bir çok şeyi hatırlamıyor özellikle de hastaneye yattığı andan itibaren ama babasının tuttuğu günlükler sayesinde kitapta bu bölümleri de okuyabiliyorsunuz.

İsmi geçen doktorları da tek tek araştırdım Google’dan ve kitabı okurken canlandırmada daha etkili oldu diyebilirim :)

Özellikle kitabın sonunda yazarın başına gelen aynı hastalıktan muzdarip çocuğu olan Nesrin Şahin’den bahsedilmesi de dikkatimi çekti.


Eğer siz de henüz alıp almamakta kararsızsanız sıkılmadan okuyacağınız bu kitap kesinlikle tavsiyedir :)

Teşekkürler Yabancı Yayınları 





Tur Takvimimiz 

26.03 | Kitap Prensesi– Ön Okuma
26.03 | Kitap Kurdu Böjük - Yorum
27.03 | Colored Books – Alıntılar
27.03 | Okuma Köşem - Yorum
28.03 | Kitap Kurdu Böjük – Yazarla Söyleşi
28.03 | Kitap Prensesi – Yorum
29.03 | Sanat Nehri - Karakter Analizi
29.03 | Colored Books- Yorum
30.03 | Okuma Köşem - Yazarımızı Tanıyalım

30.03 | Sanat Nehri-Yorum




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder