28 Mart 2014 Cuma

Kitap Kardeşleri İle Blog Turları 3. Gün | Beynimdeki Yangın | Yazarımızla Söyleşi



Blog turumuz devam ederken yazarımız Susannah Cahalan'ı daha yakından tanımak ister misiniz?










Soru: Bu kitabı yazmak için neyden ilham aldınız?

Susannah: New York Posttaki editörüm gazete için bir makale yazmak için beni ikna etti. Diğer editör de doktorumun sunumu esnasında bana eşlik etti. Bu editörüm sunum sonrasında başıma gelen bu olayın olağanüstü olduğunu ve bunu mutlaka yazmam gerektiğini söyledi. Aynı fikirdeydik ve ondan sonra ki Salı günü makaleyi yazmak için start verdim. Sadece Cumaya kadar sürem vardı. Yazmak hem başıma gelenleri tekrar hatırlamamı sağladı hem de makalenin yayınlanmasından sonra aldığım geri dönütler de hikayemin daha fazlasını daha fazla kişiye ulaştırmam gerektiğini gösterdi.



Soru: Bu dönemde kimler size destek oldu?

Sussanah:Annem, babam ve erkek arkadaşım Stephen. Ama özellikle annem. Hastalığımın ilk dönemlerinde alkol nedenli oldukları söylediklerinde annem bunu asla kabul etmedi. Hayır bir cevap değildi onun için ve doktorların benim için kullandıkları tüm tıbbi terimleri eve gelince tek tek araştırdı. Bu konuda gerçekten çok şanslıyım.



Soru: kitabınız okuyucuya ne gibi mesajlar vermeyi amaçlıyor?

Susannah: Aslında bir değil bir çok mesaj var vermek istediğim : bir kere beyaz önlük içindeki laboratuar çalışanlarının her dediğine inanmayın. Merak edin, araştırın, sorular sorun ve her zaman ikinci bir seçenek olup olmadığını sormaktan çekinmeyin. Bir başka önemli konuda beyni anlamanın ne kadar zor ve uzun bir yoldan geçtiği. Beni en çok zorlayan ve yoran bu oldu. Ama hastalığımdan sonra Tıp Bilimi ile istenirse her sorunu çözebileceğini gördüm.




Soru: Kitabı yazarken zorlandığınız bölümler oldu mu?

Susannah : 3.bölüm yani iyileşmeye başladığım bölümü yazmak benim için gerçekten zordu. İlk iki bölümde yaşananları tam olarak hatırlamadığım için sanki bir başkasını yazıyormuşum gibi hissettim ama 3.bölümde her anı resmen yeniden yaşadım ve bu beni bazı zamanlarda objektif olma konusunda zorladı. Buna rağmen yazmaktan en gurur duyduğum bölüm de buydu.




Soru : Bir sonraki kitabınızda neyi anlatmayı düşünüyorsunuz?

Susannah : Henüz plan yapmadım ama doktorlarımla görüşüp benimle aynı durumda olan insanlar için neler yapabilirim ya da neler yazabilirim bunları araştıracağım.

Videosunu izlemek için :




Tur Takvimimiz 

26.03 | Kitap Prensesi– Ön Okuma
26.03 | Kitap Kurdu Böjük - Yorum
27.03 | Colored Books – Alıntılar
27.03 | Okuma Köşem - Yorum
28.03 | Kitap Kurdu Böjük – Yazarla Söyleşi
28.03 | Kitap Prensesi – Yorum
29.03 | Sanat Nehri - Karakter Analizi
29.03 | Colored Books- Yorum
30.03 | Okuma Köşem - Yazarımızı Tanıyalım
30.03 | Sanat Nehri-Yorum

Kitabı kazanan 2 şanslı kişiden biri olmak için buraya












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder