25 Temmuz 2013 Perşembe

Ayşe Kulin-Adı:Aylin Bitti..



Sayfa Sayısı: 398
Baskı Yılı: 2012
Dili: Türkçe
Yayınevi: Everest Yayınları



Aylin Radomisli Cates, 19 Ocak 1995 Perşembe günü, evinin bahçesinde, o sabah evini temizlemeye gelen hizmetçisi tarafından, kendi arabasının altında ölü bulundu. Üstünde ve etrafta nasıl öldüğüne dair hiçbir iz yoktu. Bir hırsızın saldırısına uğramış değildi. Bir katille boğuşmamıştı. Elbisesi yırtılmamış, tırnakları kırılmamıştı. Çorapları bile kaçmamıştı. Kaptıkaçtı tipi arabası, parke taşı döşeli dümdüz avluda, aklın alamayacağı bir nedenle kayarak, dört parmak yüksekliğindeki seti atlamış, meyil aşağı inmiş, ön tekerlekleri yolda, arka tekerlekleri duvara takılı durmuştu. Aylin, arabanın altına çaprazlamasına girmiş, sırtüstü yatıyordu. Üstünde abiye bir gri döpiyes, yakasında yarım ay biçiminde bir elmas broş, parmağında tek taş yüzük vardı. Otopsi raporuna göre, iki gün önce, Salı gecesi ölmüştü.
Türkiyenin tartışmasız en ünlü kitaplarından biri Adı: Aylin, prenseslikten Amerikan ordusuna uzanan baş döndürücü bir hayatın romanı...






daha önce de yazmıştım ilk başlarda romanı okumak biraz zor gelmedi desem yalan söylemiş olurum. hele hele kitabın ilk bölümlerinde ki isimleri aklımda tutmak resmen eziyet gibi geldi bana. kim kimin kızı kim kimin eşi falan diye.kitap ilerledikçe hikaye giderek güzelleşmeye başladı.



aylin devrimel radomisli cates'in başına gelenler ve yaşadıkları gerçekten inanılmazdı bana göre. kitabın bazı yerlerinde yok artık dedim, bazı yerlerinde de azmine,hayata bağlılığına hayran kaldım.



uzun zamandır bloglarda yorumunu görüyordum ve bir türlü okuyamamıştım. iyi ki daha fazla geciktirmemişim ve okumuşum. kesinlikle tavsiyedir.

9 yorum:

  1. Ben çok uzun zaman önce okumuştum.Kitaptaki bazı karakterle başka kitaplarda karşılaşınca yabancılık çekmedim.
    Ölümü çok trajik olmuş kaza olmadığı kesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sabah uyanır uyanmaz hemen internete baktım acaba cinayet çözümlenmiş mi diye ama cinayet olduğuna dair kesin birşey bulamadım ama çok merak ediyorum :(

      Sil
  2. Ayşe Kulin olur da okunmaz mı hiç :) Listeme ekliyorum hemen. Teşekkürler güzel yorumun için.

    YanıtlaSil
  3. Bebişinde senin gibi bir kitap kurtçuğu olur umarım :)

    Çok güzel kitap ben de de tavsiyedir. Kesinlikle okunası...

    YanıtlaSil
  4. bu kitabı okuyalı yıllar oldu ama hala hatırladıkça Aylin'in azmine, cesaretine gıpta ederim...
    Bence de ölümü tesadüf ve ya kaza değildi.

    Yalnız Kulin'in ailesi renkli karakterlerle doluymuş :)

    YanıtlaSil
  5. Şimdi bitirdim. tek kelimeyle harika bir kalem Ayşe Kulin. Eline diline sağlık. Böyle büyük bir insanı tanımayı çok isterdim.Tüyler ürpertici bir cinayet. Çok üzüldüm.Yazık oldu!!!

    YanıtlaSil
  6. Şimdi bitirdim. tek kelimeyle harika bir kalem Ayşe Kulin. Eline diline sağlık. Böyle büyük bir insanı tanımayı çok isterdim.Tüyler ürpertici bir cinayet. Çok üzüldüm.Yazık oldu!!!

    YanıtlaSil