6 Haziran 2014 Cuma

Halil Bezmen-Mustafa Kemal'e Aşklanmak Bitti..




Sayfa Sayısı:
 312
Baskı Yılı: 2014
Dili: Türkçe
Yayınevi: Müptela Yayınları

Osmanlı kültürü dışında farklı kültürleri tanıyan, Batı eğitimi almış olan ve bir diplomatın genç ve güzel kızı Cemile, nişanlısı Osman'dan ayrıldıktan sonra hayata küsüp kendi içine dönünce, babası kızını bu durumdan kurtarmak ister. Cemile'nin hemşire olarak Surp Pırgiç Ermeni Hastanesi'nde çalışmasına olanak sağlar. Hastanede çalışmasıyla birlikte günden güne daha iyi hissetmeye başlayan Cemile, orada tanıştığı bir subaya görür görmez âşık olur. Bu subay, Mustafa Kemal Atatürk'ten başkası değildir.

Cemile, bu aşkının karşılıksız olacağını bilse de Mustafa Kemal'den vazgeçmez ve kendisini bu karşılıksız aşkın getireceklerine bırakıverir. Öyle ki karşısına çıkan Mehmet Ali'yle olan ilişkisine rağmen onunla dahi evlenmek istemez. Mustafa Kemal'e Aşklanmak, Cemile'nin Atatürk'e duyduğu katıksız aşkın yanı sıra, yıkılan bir imparatorluk üzerine kurulan yeni bir devletin oluşumunu da içine alan bir dönemin panoramasını çizer.

Genelde adına bakıp kitap almam ama bu kitabı sırf adını çok beğendiğim için aldım ve iyi ki de almışım.

Hep siyasi yönünü tanıdığımız Mustafa Kemal Atatürk’ü bir de bu gözden okumak bana çok büyük zevk verdi hatta ilk başta şaşırmadım desem yalan olur.

Kitap Cemile’nin -ki kitabın ilk başlarında adı Palma- nişanlısı Osman ile arasında geçen olaylarla başlıyor.

Cemile zamanın kızlarına hiç benzemiyor.

 İçinden ne geçerse onu söyleyen hatta aşık olduğu Osman’a hislerini açmaktan bile çekinmeyen bir kız.

Ama Osman tek bir kadınla yapamayacağını ve ayrılmak istediğini söyler Cemile’ye.

Ayrılığı bir türlü atlatamayan Cemile 1. Dünya savaşının sürdüğü sıralarda hemşire ihtiyacı olan bir hastanede babasının tavsiyesiyle hemşireliğe başlar.

İşte orada hayatının aşkı Mustafa Kemal’le karşılaşır.

Ben kitabı çok beğendim.

Sindire sindire okunması gereken kitaplardandı.

Hem aşk hem tarih o kadar güzel işlenmişti ki okurken sanki Cemile gerçekten var olmuş gibi hissettim.

Kısacası sevgili okur kesinlikle tavsiyemdir.


“Dost olmak her şeyi anlatmak zorunluluğu değildir ; her şeyi anlatabilmek hakkına sahip olmaktır.”

“Sensiz ölmüyor yaşıyorum ama seni çok özlüyorum.”

“Ne aradığımı biliyordum. Sana hazırdım. Görür görmez tanıdım. Sen O’ydun.”







2 yorum:

  1. Son günlerde çok merak ettiğim kitaplardan biri ilk fırsatta okumak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok beğendim Mustafa Kemal'i ilk defa bu açıdan okuyabildim :)

      Sil